treningsprogram

Er ikke s mye blogge om lenger, og jeg har mye gjre p skolen samt. mye trening.
Om du sliter med finne ut hva du skal trene osv. kan du klikke HER for finne et riktig treningsprogram.

Dere kan fortsatt stille sprsml om det er noe spesielt dere lurer p!



:)


svar #1

DEL 1.

Har du mensen? Ja.



Hvilken bh`strelse bruker du? Haha, det er ikke interessant.



Er du populr? Vil si at det er et ganske urellevant sprsml nr jeg driver en treningsblogg!



Vet du hvor mye en "gardiner roll on conciler" koster? Nei, det gjr jeg ikke.



Hvor mye veier du? Ligger vell p rundt 65.



Hvilken plass er du p blogg listen? P omrdet mitt, pleier jeg ligge mellom 1-10 kanskje.



hvor kjper du treningstyet ditt? Vanlige sportsbutikker som er i nrheten av hvor jeg bor. XXL, GSport, InterSport osv.


om man skal ha bra kropp m man trenge lenge hver dag? Nei. Du m trene variert, og om du vil ha resultater tidlig m du nok trene hver dag. Kostholdet er ogs en veldig viktig ting tenke p.


hva er de beste velsene for trene mage? Sit Ups, Planken, en velese hvor du "sitter p rompa og lfter en tung ball fra side til side, mens du liger lent bakover". Kan godt poste et innlegg med velser for mage, om det er interessant.


hva er de beste velsene for trene rumpe? Se det innleget her jeg har skrevet tidligere, noen bra velser!



treningssentere anbefale? Er selv p Frisk, men Stamina Hot, Sats og de vanlige. Alle er vel like bra, med apparater o.l



kan du legge inn tips p en dag, som innebrer hva en spiser og hvor mye en trener og hva den gjr ogsnn ?? Ja, det kan jeg f til.


hvor ofte trener du? Fast rutine innebrer; fire dager med fotball, 2-3 ganger i uka p Frisk og en totimers gymtime en gang i uka.

foto privat

Del 2 kommer senere.

Var det en grei mte svare p? Har du fler sprsml?


trainy gifs


Noen motiverende morsomme gifs.. haha! Eller rett og slett bare de eneste jeg fant.

Haha, hva syntes du?


velser for rumpa


Siden det har vrt ettersprsel om velser for rumpe, fr dere her er tre velser som du kun trenger gjre to ganger i uka for se et resultat.

1. Dype kneby

Fttene skal plasseres med skulderbreddes avstand, og trne skal peke fra hverandre. P denne mten aktiviserer du mer av rumpa.

Viktig huske p: Hold ryggen rett, skyt brystet fram, kjenn at vekten din hviler p hlene, g sakte opp og ned, stram rumpa nr du str oppreist og forsk holde den stram velsen igjennom.


2. Utfall

Finn en vekt som gjr at den tiende repetisjonen virkelig svir. Gjennomfr de ti repetisjonene p ett og ett bein, slik at det ikke blir lange pauser for verken hyre- eller venstrebeinet.

Viktig huske p: Ta et langt og rolig, kontrollert steg fram. G s dypt ned at det andre kneet nesten berrer gulvet. Ta sats og skyv deg eksplosivt tilbake i stende stilling.


Tyngdepunktet skal vre s langt bak at du fr trykket ned i hlen. Ryggen skal st rett opp under hele velsen. Bytt bein etter hver serie. I alt skal du ta tre ganger ti repetisjoner p hvert bein.



3. Step-up

Still deg bak step-kassa med en (nesten for tung) manual i hver hnd og armende hengende langs siden. Plassr den ene foten p step-en og lft det andre beinet etter ? uten sette ned foten. Hold balansen p ett bein et lite sekund fr du gr ned igjen.

Viktig huske p: Du skal ikke ta pause nr du setter foten i gulvet, g rett opp igjen! Du skal ta tre ganger ti repetisjoner p hvert bein. Bytt hyre og venstre bein mellom hver serie.




Ta en pause p ca 30 sekunder mellom hver serie. Det gjelder alle velsene i dette treningsprogrammet.

Hva syntes dere? Noe dere kommer til ta i bruk?


just do it


Vi bruker mye produkter av Nike og her er noen inspirasjonsbilder om;JUST DO IT- Nike














Hva syntes du om bildene?


den perfekte kropp

(fant bare helt en tilfeldig tekst p en blogg som jeg syntes var utrolig bra skrevet! bloggen finner dere her)

Hva er egentlig en perfekt kropp?Er det det vre tynn med lange bein? Er det ha store pupper og rumpe? Er det ha former, eller vre flat? Har den perfekte kropp sprettrumpe, eller fast rumpe? Skal man vre hy eller lav? Skal overkroppen vre lang, skal alt vre symetrisk?

Jeg vil pst at det er mange meninger om nettopp dette. Media har selvflgelig lagt ut et litt kynisk bilde p at den perfekte kropp skal vre fast, lang, tynn og med store pupper. Men jeg tror det gr dypere enn det.



Jeg begynte sammenligne, og tenke over hva jeg syntes var en flott kropp. "h, hun digger jeg kroppen til. Hun ogs" tenkte jeg mens jeg satt og skte meg rundt. S kom jeg fram til en ting... De hadde jo to helt ulike kropper.Jeg tenkte ikke at en type kropp var perfekt. Men at den kroppen var perfekt, akkuratt p den personen den satt p.

Man kler sin egen kropp. Alle er fdt forskjellig. Jeg for eksempel har ganske store hofter. Jeg kommer aldri til f den typiske "catwalk-kroppen" der moteklrne bare henger p en hengslete kropp. Det finnes ikke en bestemt kropp som er best, og som alle burde ha. Det er s synd at mange ser p det slik.



Jeg sier ikke at ingen har lyst p kroppen p bildet her. Det blir for dumt si, for den er superfin. Men det betyr ikke at det er den eneste som er riktig. I verden vi lever i idag, s skal alt vre s utrolig perfekt. Men hva er egentlig perfekt? Det er en definisjon av hva man selv syntes ser bra ut. Og vi er millioner av folk, med millioner av meninger av hva som er fint eller ikke. For noen, s er den perfekte kropp tynn med lange bein. For andre er det former og rumpe. For noen er det liten og stutt. Og slik kunne jeg fortsatt og fortsatt.

Det som er viktigst, er hvordan du brer din egen kropp og helse. Hva du velger la kroppen din utstrle. For nr alt kommer til alt, s er det det folk legger merke til.Man er den man er, og i noen sine yne, s er din kropp perfekt.

Eller hva tror dere?


sunn snacks

Det finnes s ufattelig mye sunn, forfriskende deilig snacks som du kan spise p en fredag/lrdags kveld. Bytt ut potetgullet, godteriet og sjokalden med ntter, br, frukt eller favoritten, gulrot og agurk i holiday mix dippen!

Noen inspirerende bilder som kanskje fr deg til byttet ut det usunne, som er vanlig spise en kveld hjemme i stua.



















Hvilken "sunne snacks" er din favoritt?


before and after

Tenkte jeg kunne legge ut noen fine fr og etter bildet av jenter som har trent og mistet vekt. Kanskje noen av dere kan ta inspirasjon fra disse bildene.


Handler bare om sette seg ml, og trene!

Hva syntes du om bildene?


f mest ut av kta

...med YT!

YT er en serie treningsmat og -drikke utviklet av TINE i samarbeid med ernringsfysiologer ved Toppidrettssenteret. Serien bestr av mellommltidsdrikk og kesam fr trening, sportsdrikk til under trening og restitusjonsdrikk til etter trening. Nringsinnholdet i YT- produktene er tilpasset energibehovene fr, under og etter trening og hjelper deg med prestere mest som mulig

YT Restitusjonsdrikk gjenoppbygger raskt musklenes energilagre og legger forholdet til rette for muskelvekst- og vedlikehold. Mineraler som finnes naturlig i melk bidrar til gjenopprette vskebalansen etter trening. YT Restitusjonsdrikk kan oppbevares i romtemperatur, og tler en tur i treningsbagen.




YT Mellommltidsdrikk er en velsmakende drikk som gir musklene et pfyll av nringsstoffer som gjr at du kan holde energien oppe under hele treningskten. Drikken er proteinrik, inneholder lite fett og kun 4 % tilsatt sukker. Produktet er ogs egnet som et sunt mellommltid i hverdagen som er lett drikke nr man er p farten.




YT Mellommltid Kesam inneholder karbohydrater som hjelper deg holde energien oppe under treningskten og er rike p proteiner for gi byggestener til musklene. Produktet er ogs egnet som et sunt mellommltid i hverdagen, og med skje i lokket er det enkelt spise produktet p farten.




YT Restitusjonsbar passer godt som et pfyll etter trening og konkurranser. Den egner seg godt som et restitusjonsmltid i kombinasjon med vskepfyll etter trening. YT Restitusjonsbar med sjokolade og peanttsmak er lett spise og enkel ta med seg nr man er p farten.




YT Energibar er tilpasset ernringsbehovet under lange treningskter og konkurranser. Energibaren er basert p korn, frukt og br, og bestr hovedsakelig av karbohydrater, protein og fett. Den er lett spise og enkel ta med seg nr man er p farten.




YT Myslibar er tilpasset ernringsbehovet under lange treningskter og konkurranser. Energibaren er basert p korn, frukt og br, og bestr hovedsakelig av karbohydrater, protein og fett. Den er lett spise og enkel ta med seg nr man er p farten.




YT Sportsdrikk er en blanding av vann, karbohydrater og elektrolytter som hjelper deg opprettholde intensiteten p treningskten. Vsken rehydrerer, karbohydratene gir nring til musklene, mens elektrolyttene bidrar til gjenopprette vskebalansen. Den gode kombinasjonen av karbohydrater og salter bidrar i tillegg til at vsken raskere tas opp i kroppen. YT Sportsdrikk kommer i friske smaker som er lette drikke.


Hvilken er din favoritt?


etter trening

spise mat etter en treningskt er noe av det viktigste.
Kroppen har svettet ut og brukt s mye energi under treningskta og det er derfor veldig viktig f fylt p lagrene med det samme. Velg gjerne spis en banan, yoghurt eller enklere bare sjokolademelk.. s lenge det er nring, duger det!

Et slikt mltid blir kalt restitusjonsmltid, og kan bidra til kt treningsutbytte og forebygging av skader og sykdom.













Hva pleier du spise rett etter du har trent?


Les mer i arkivet Januar 2013
legg meg til som venn

Her kan du skrive det du vil :-)


Kontakt


din epost adresse


Kategorier




Arkiv



gratisdesign av Tonjemt
hits