øvelser for rumpa


Siden det har vært etterspørsel om øvelser for rumpe, får dere her er tre øvelser som du kun trenger å gjøre to ganger i uka for å se et resultat.

1. Dype knebøy

Føttene skal plasseres med skulderbreddes avstand, og tærne skal peke fra hverandre. På denne måten aktiviserer du mer av rumpa.

Viktig å huske på: Hold ryggen rett, skyt brystet fram, kjenn at vekten din hviler på hælene, gå sakte opp og ned, stram rumpa når du står oppreist og forsøk å holde den stram øvelsen igjennom.


2. Utfall

Finn en vekt som gjør at den tiende repetisjonen virkelig svir. Gjennomfør de ti repetisjonene på ett og ett bein, slik at det ikke blir lange pauser for verken høyre- eller venstrebeinet.

Viktig å huske på: Ta et langt og rolig, kontrollert steg fram. Gå så dypt ned at det andre kneet nesten berører gulvet. Ta sats og skyv deg eksplosivt tilbake i stående stilling.


Tyngdepunktet skal være så langt bak at du får trykket ned i hælen. Ryggen skal stå rett opp under hele øvelsen. Bytt bein etter hver serie. I alt skal du ta tre ganger ti repetisjoner på hvert bein.



 3. Step-up

Still deg bak step-kassa med en (nesten for tung) manual i hver hånd og armende hengende langs siden. Plassér den ene foten på step-en og løft det andre beinet etter ? uten å sette ned foten. Hold balansen på ett bein et lite sekund før du går ned igjen.

Viktig å huske på: Du skal ikke ta pause når du setter foten i gulvet, gå rett opp igjen! Du skal ta tre ganger ti repetisjoner på hvert bein. Bytt høyre og venstre bein mellom hver serie.
 




 

Ta en pause på ca 30 sekunder mellom hver serie. Det gjelder alle øvelsene i dette treningsprogrammet.

 

Hva syntes dere? Noe dere kommer til å ta i bruk?


3 kommentarer

Rebbeca

27.01.2013 kl.19:22

Digger Bloggen din

camilla

27.01.2013 kl.20:15

pleier å bruke alle sammen :-)

Ida Kristine Eikenes

27.01.2013 kl.23:46

Dette skal jeg prøve på trening i morgen :) TAKK! :D

Skriv en ny kommentar

Kontakt


din epost adresse


Kategorier



Arkiv




gratisdesign av Tonjemt
hits