treningsprogram

Er ikke så mye å blogge om lenger, og jeg har mye å gjøre på skolen samt. mye trening.
Om du sliter med å finne ut hva du skal trene osv. kan du klikke HER for å finne et riktig treningsprogram. 

Dere kan  fortsatt stille spørsmål om det er noe spesielt dere lurer på!

 



:)


svar #1

DEL 1.

 

Har du mensen? Ja.



Hvilken bh`størelse bruker du? Haha, det er ikke interessant.



Er du populær? Vil si at det er et ganske urellevant spørsmål når jeg driver en treningsblogg!



Vet du hvor mye en "gardiner roll on conciler" koster?  Nei, det gjør jeg ikke.



Hvor mye veier du? Ligger vell på rundt 65.



Hvilken plass er du på blogg listen? På området mitt, pleier jeg å ligge mellom 1-10 kanskje.



hvor kjøper du treningstøyet ditt? Vanlige sportsbutikker som er i nærheten av hvor jeg bor. XXL, GSport, InterSport osv.


om man skal ha bra kropp må man trenge lenge hver dag? Nei. Du må trene variert, og om du vil ha resultater tidlig må du nok trene hver dag. Kostholdet er også en veldig viktig ting å tenke på.


hva er de beste øvelsene for å trene mage? Sit Ups, Planken,  en øvelese hvor du "sitter på rompa og løfter en tung ball fra side til side, mens du liger lent bakover". Kan godt poste et innlegg med øvelser for mage, om det er interessant. 

 


hva er de beste øvelsene for å trene rumpe? Se det innleget her jeg har skrevet tidligere, noen bra øvelser!



treningssentere å anbefale? Er selv på Frisk, men Stamina Hot, Sats og de vanlige. Alle er vel like bra, med apparater o.l



kan du legge inn tips på en dag, som innebærer hva en spiser og hvor mye en trener og hva den gjør ogsånn ?? Ja, det kan jeg få til.


hvor ofte trener du? Fast rutine innebærer; fire dager med fotball, 2-3 ganger i uka på Frisk og en totimers gymtime en gang i uka.

 

foto privat

 

Del 2 kommer senere.

Var det en grei måte å svare på? Har du fler spørsmål?


trainy gifs


Noen motiverende morsomme gifs.. haha! Eller rett og slett bare de eneste jeg fant.

 

 

 

 Haha, hva syntes du?


øvelser for rumpa


Siden det har vært etterspørsel om øvelser for rumpe, får dere her er tre øvelser som du kun trenger å gjøre to ganger i uka for å se et resultat.

1. Dype knebøy

Føttene skal plasseres med skulderbreddes avstand, og tærne skal peke fra hverandre. På denne måten aktiviserer du mer av rumpa.

Viktig å huske på: Hold ryggen rett, skyt brystet fram, kjenn at vekten din hviler på hælene, gå sakte opp og ned, stram rumpa når du står oppreist og forsøk å holde den stram øvelsen igjennom.


2. Utfall

Finn en vekt som gjør at den tiende repetisjonen virkelig svir. Gjennomfør de ti repetisjonene på ett og ett bein, slik at det ikke blir lange pauser for verken høyre- eller venstrebeinet.

Viktig å huske på: Ta et langt og rolig, kontrollert steg fram. Gå så dypt ned at det andre kneet nesten berører gulvet. Ta sats og skyv deg eksplosivt tilbake i stående stilling.


Tyngdepunktet skal være så langt bak at du får trykket ned i hælen. Ryggen skal stå rett opp under hele øvelsen. Bytt bein etter hver serie. I alt skal du ta tre ganger ti repetisjoner på hvert bein.



 3. Step-up

Still deg bak step-kassa med en (nesten for tung) manual i hver hånd og armende hengende langs siden. Plassér den ene foten på step-en og løft det andre beinet etter ? uten å sette ned foten. Hold balansen på ett bein et lite sekund før du går ned igjen.

Viktig å huske på: Du skal ikke ta pause når du setter foten i gulvet, gå rett opp igjen! Du skal ta tre ganger ti repetisjoner på hvert bein. Bytt høyre og venstre bein mellom hver serie.
 




 

Ta en pause på ca 30 sekunder mellom hver serie. Det gjelder alle øvelsene i dette treningsprogrammet.

 

Hva syntes dere? Noe dere kommer til å ta i bruk?


just do it


Vi bruker mye produkter av Nike og her er noen inspirasjonsbilder om; JUST DO IT- Nike














Hva syntes du om bildene?


den perfekte kropp

(fant bare helt en tilfeldig tekst på en blogg som jeg syntes var utrolig bra skrevet! bloggen finner dere her)

Hva er egentlig en perfekt kropp? Er det det å være tynn med lange bein? Er det å ha store pupper og rumpe? Er det å ha former, eller å være flat? Har den perfekte kropp sprettrumpe, eller fast rumpe? Skal man være høy eller lav? Skal overkroppen være lang, skal alt være symetrisk?

Jeg vil påstå at det er mange meninger om nettopp dette. Media har selvfølgelig lagt ut et litt kynisk bilde på at den perfekte kropp skal være fast, lang, tynn og med store pupper. Men jeg tror det går dypere enn det.



Jeg begynte å sammenligne, og tenke over hva jeg syntes var en flott kropp. "Åh, hun digger jeg kroppen til. Hun også" tenkte jeg mens jeg satt og søkte meg rundt. Så kom jeg fram til en ting... De hadde jo to helt ulike kropper.Jeg tenkte ikke at en type kropp var perfekt. Men at den kroppen var perfekt, akkuratt på den personen den satt på.

Man kler sin egen kropp. Alle er født forskjellig. Jeg for eksempel har ganske store hofter. Jeg kommer aldri til å få den typiske "catwalk-kroppen" der moteklærne bare henger på en hengslete kropp. Det finnes ikke en bestemt kropp som er best, og som alle burde ha. Det er så synd at mange ser på det slik. 



Jeg sier ikke at ingen har lyst på kroppen på bildet her. Det blir for dumt å si, for den er superfin. Men det betyr ikke at det er den eneste som er riktig. I verden vi lever i idag, så skal alt være så utrolig perfekt. Men hva er egentlig perfekt? Det er en definisjon av hva man selv syntes ser bra ut. Og vi er millioner av folk, med millioner av meninger av hva som er fint eller ikke. For noen, så er den perfekte kropp tynn med lange bein. For andre er det former og rumpe. For noen er det liten og stutt. Og slik kunne jeg fortsatt og fortsatt.

Det som er viktigst, er hvordan du bærer din egen kropp og helse. Hva du velger å la kroppen din utstråle. For når alt kommer til alt, så er det det folk legger merke til. Man er den man er, og i noen sine øyne, så er din kropp perfekt.

Eller hva tror dere?


sunn snacks

Det finnes så ufattelig mye sunn, forfriskende deilig snacks som du kan spise på en fredag/lørdags kveld. Bytt ut potetgullet, godteriet og sjokalden med nøtter, bær, frukt eller favoritten, gulrot og agurk i holiday mix dippen!

Noen inspirerende bilder som kanskje får deg til å byttet ut det usunne, som er vanlig å spise en kveld hjemme i stua.



















Hvilken "sunne snacks" er din favoritt?


before and after

Tenkte jeg kunne legge ut noen fine før og etter bildet av jenter som har trent og mistet vekt. Kanskje noen av dere kan ta inspirasjon fra disse bildene. 


Handler bare om å sette seg mål, og trene!

 

Hva syntes du om bildene?


 

få mest ut av økta

...med YT!

YT er en serie treningsmat og -drikke utviklet av TINE i samarbeid med ernæringsfysiologer ved Toppidrettssenteret. Serien består av mellommåltidsdrikk og kesam før trening, sportsdrikk til under trening og restitusjonsdrikk til etter trening. Næringsinnholdet i YT- produktene er tilpasset energibehovene før, under og etter trening og hjelper deg med å prestere mest som mulig

 

YT Restitusjonsdrikk gjenoppbygger raskt musklenes energilagre og legger forholdet til rette for muskelvekst- og vedlikehold. Mineraler som finnes naturlig i melk bidrar til å gjenopprette væskebalansen etter trening. YT Restitusjonsdrikk kan oppbevares i romtemperatur, og tåler en tur i treningsbagen.




YT Mellommåltidsdrikk er en velsmakende drikk som gir musklene et påfyll av næringsstoffer som gjør at du kan holde energien oppe under hele treningsøkten. Drikken er proteinrik, inneholder lite fett og kun 4 % tilsatt sukker. Produktet er også egnet som et sunt mellommåltid i hverdagen som er lett å drikke når man er på farten.




YT Mellommåltid Kesam inneholder karbohydrater som hjelper deg å holde energien oppe under treningsøkten og er rike på proteiner for å gi byggestener til musklene. Produktet er også egnet som et sunt mellommåltid i hverdagen, og med skje i lokket er det enkelt å spise produktet på farten.




YT Restitusjonsbar passer godt som et påfyll etter trening og konkurranser. Den egner seg godt som et restitusjonsmåltid i kombinasjon med væskepåfyll etter trening. YT Restitusjonsbar med sjokolade og peanøttsmak er lett å spise og enkel å ta med seg når man er på farten.




YT Energibar er tilpasset ernæringsbehovet under lange treningsøkter og konkurranser. Energibaren er basert på korn, frukt og bær, og består hovedsakelig av karbohydrater, protein og fett. Den er lett å spise og enkel å ta med seg når man er på farten.




YT Myslibar er tilpasset ernæringsbehovet under lange treningsøkter og konkurranser. Energibaren er basert på korn, frukt og bær, og består hovedsakelig av karbohydrater, protein og fett. Den er lett å spise og enkel å ta med seg når man er på farten.




YT Sportsdrikk er en blanding av vann, karbohydrater og elektrolytter som hjelper deg å opprettholde intensiteten på treningsøkten. Væsken rehydrerer, karbohydratene gir næring til musklene, mens elektrolyttene bidrar til å gjenopprette væskebalansen. Den gode kombinasjonen av karbohydrater og salter bidrar i tillegg til at væsken raskere tas opp i kroppen. YT Sportsdrikk kommer i friske smaker som er lette å drikke.

 

 


Hvilken er din favoritt?


etter trening

Å spise mat etter en treningsøkt er noe av det viktigste.
Kroppen har svettet ut og brukt så mye energi under treningsøkta og det er derfor veldig viktig å få fylt på lagrene med det samme. Velg gjerne å spis en banan, yoghurt eller enklere bare sjokolademelk.. så lenge det er næring, duger det! 

Et slikt måltid blir kalt restitusjonsmåltid, og kan bidra til økt treningsutbytte og forebygging av skader og sykdom. 
 













Hva pleier du å spise rett etter du har trent?


Les mer i arkivet » Januar 2013
hits